torsdag den 7. februar 2013

Snail mail

Som barn havde jeg en penneven fra Sverige, og husker glæden ved synet, af et uåbnet brev i min postkasse. Efter flere års brev veksling, mistede vi kontakten - ret ærgerligt.

Nu har jeg i et stykke tid leget med tanken om, at lede efter nye venner, men hvor finder man dem egentlig? - Google måske? Hvilket ikke rigtig førte til noget specielt..

Så tænkte jeg Instagram, som jeg bruger flittigt og dagligt følger mange spændene mennesker. Her kunne være en mulighed og minsandten om ikke det gav pote! Jubii..

Jeg søgte bare på #penpals, #snailmail og vupti, nu er der både en Koreaner, Spanier og en fra USA, der er interesseret.

Glæder mig utrolig meget til, at modtage det første brev :)

 

5 kommentarer:

  1. Det var dog en herlig tanke! Jeg vidste slet ikke at de virkelig fandtes endnu, troede faktisk at de i al denne cyber space var nærmest uddøde.
    Spændende med de første breve som plopper ind i postkassen :-)
    Rigtig god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nola og velkommen til min blog :)

      Jeg synes det er nemt med e-mail, men det personlige går ligesom lidt af det. En håndskrift kan sige meget om en person og med pennevenner fra hele verden, kan man samtidig lære om de forskellige kulturer.

      Ha´en super skøn weekend!

      Kram herfra

      Slet
  2. Det var da godt nok sjovt;) Jeg kan vist også tage under med Nola at jeg troede ikke de fandtes mere,men det bliver godt nok MEGET spændende at følge med i hvad der dukker op i din postkasse;) Jeg havde også nogle pennevenner da jeg var barn, og det var rigtig sjovt.Ikke mindst fordi jeg var en MEGA genert pige,men skrive kunne jeg uden problemer :)
    Smukt dit sidste indlæg...jeg ELSKER også havet og det giver en sådan nærvær og renser helt ud i tankerne...De melder godt ud at gå på strande vejr i weekenden og jeg bare skal ud at se solnedgangen en af dagene, måske vi står der på samme tidspunkt og ser på det samme,seæv om der er en vej imellem os:)

    Det er skønt af se dig vende tilbage:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej sødeste Silla

      Tusind tak for dine søde ord. De varmer mere end du aner :)
      Lige pt har jeg det rigtig godt, måske skyldes det tanken om en rejse sydpå til september, mine forbedringer i Yoga stillinger samt daglig meditation, eller måske noget helt tredje - hvem ved?! Vigtigst er, at jeg vågner med et smil :)

      Uh, det lyder godt med strand-vejr i weekenden, så skal der traves nogle lange ture.. Jeg samler sten med huller i, som skal bruges til et nyt projekt.

      Kan du nu ha´en rigtig dejlig fredag og en skøn weekend med familien :D

      Kram herfra

      Slet
  3. Jeg havde også pennevenner da jeg var yngre. Det var både fra Brasilien, Færøerne, Island og USA. Desværre er de alle sammen 'løbet ud i sandet'. Og der er virkelig ikke noget som et håndskrevet brev i postkassen :-) Mon ikke postbuddet også nyder at se en håndskrevet kuvert??? ;-)
    Skønt at fornemme at du er nogenlunde ovenpå, pt (ved jo godt at det hurtigt kan vende) ;-)
    Kram fra mig

    SvarSlet