mandag den 30. juli 2012

Skybrud, torden, hagl og rigtig meget våde tøsepiger !

Mandagens vejr har været en blandet landhandel.. Det startede ud med lækker solskin, så det var oplagt med nyvasket tøj på tørresnoren.
Natascha cyklede rundt i nabolaget med en skole veninde, og min opvask fra dagen forinden kunne jeg næsten høre kalde på mig.. Med hænderne godt begravet i opvaskebaljen, kunne jeg fra køkkenvinduet se hvordan mørkegrå, nærmest sorte skyer komme nærmere og nærmere. I det samme kom pigerne susende ind af døren.. "mor jeg tror der bliver uvejr".. - og det skal jeg da lige love for, at der blev!

Pigerne synes nu alligevel, at det var ret hyggeligt med chips og sodavand, mens de fra Natascha´s vindue kunne se ALLE de flotte lyn..


Første skybrud i år.. - godt med "lidt" vand til blomster og kartofler.. ;)


Små søde gråspurve søger ly for regnen..


Efter en halv time, blev der opholdsvejr og pigerne styrtede ud af døren for, at hoppe i de enorme vandpytter..


3...2...1.... Nuuuuu !!!

Ungerne fandt denne skønne kæmpe vandpyt på vejen hen til Olle.. - hvor skønt!

Vi tager ofte over til Natascha´s olle, når der har været uvejr, da hendes kælder desværre ind imellem, må tømmes for vand, efter kraftige regnskyl.
Det var så heldigvis ikke tilfældet i dag, så i stedet nød vi en kop varm kaffe, mens ungerne legede udenfor i vandmængderne..

Efter en times tid, synes jeg, at ungerne havde været ude længe nok til, at de muligvis var lettere våde og temperaturen var jo ikke ligefrem sommerlig.. De blev kaldt efter, og kort tid efter kom to MEGET våde tøser til syne i hoveddøren.. -jamen jøsses, de lignede jo to drukne mus! hehe...


- så er det jo meget heldigt, at hende Olle forbarmede sig over dem, og straks fyldte karbadet...
Hjemmefra havde jeg på forhånd, pakket en taske med skiftetøj ( havde jo luret de to banditter).. meeeen, det er og bliver altså hyggeligt med vandplaskeri... - og især, når vandforbruget er gratis, som i dag :)


Har i andre også oplevet skybrud i dag? eller nyder i stadig sommervarmen?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar