onsdag den 25. april 2012

Mi casa es su casa...


... er spansk og betyder: mit hjem er dit hjem..
Efter min mening er der plads til alle og det er super vigtigt, at hjælpe hinanden... både i stort og småt.. respektere og acceptere hinanden..

Forleden dag fik jeg en opgave af Silla, der lød, at jeg skulle på en eller anden vis, skulle udføre en god gerning.. Hmmm, den har jeg tygget lidt på og er kommer frem til, at den bedste absolut må være, min deltagelse i lektie-hjælp (til en hel gruppe voksne afghanere) på vores lokale skole... De er simpelthen fantastiske, lykkelige samt taknemmelige over, at vi er 3 frivillige (includeret mig), der hver onsdag vil bruge en hel eftermiddag på dem.. Det er så skønt, at sådan en lille ting, som læsning, ordlege, samtaler osv kan gøre deres dag meget mere lys og positiv :)

For mig er det SÅ vigtigt, at gøre en forskel!

På meget kort tid, har flere af dem udviklet deres sproglære markant og jeg kan mærke, at de har meget mere gå på-mod og er mere sikker i deres fremtræden... De er også begyndt, at tage deres børn med :)

De ønsker ikke, at blive fotograferet og al respekt for det...




Nu hvor jeg har delt min gode gerning med jer.. vil jeg give "opgaven" videre til 2 andre bloggere... mit valg har været svært, da jeg er rimelig ny herinde og ikke rigtig har haft kontakt til nogen (endnu)... Nå men anyways, mit valg er faldt på Annchen og krudtuglens mor... Håber i begge har lyst til, at "lege" med og give opgaven videre til 2 i kender.

Nu vil jeg nyde en lækker omgang minestrone suppe...

Rigtig god Onsdag aften derude :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar