søndag den 8. april 2012

 

At rejse er at leve...


..... var vor folkekære forfatter Hans Christian Andersens motto og fra mine tidlige teenage-år er det ligeså blevet mit. Allerede fra min første rejse, som 10 årig, fik jeg smag for omverdenen. Min mor var nylig fraskilt og trængte til et frisk pust, langt væk fra den travle og dengang ret deprimerende hverdag. Vi tilbragte en helt igennem fantastisk og oplevelsesrig uge på den græske ø Rhodos. Selvom det efterhånden nu er 22 år siden, husker jeg bedst alle de hjemløse katte og den flotte neon-pinke Lambada kjole, som mor købte på et lille marked i Rhodos gamle bydel.. Wauw! Den var et sikkert hit!
Da jeg dengang kun var 10 år og naturligvis ikke ejede hverken et almindelig eller digital kamera, har jeg desværre ingen billeder derfra - HELDIGVIS er minderne fastprintet på nethinden

I en lang år-række kom jeg egentlig ikke ret meget længere end lige over den tyske grænse. Først i ´96 tog vi på bus rejse til det nordlige Italien - denne gang sammen med min far, hans kone og hendes datter. Netop den uge vi var der, var landet ramt af en hedebølge... Pyh, hvor var det varmt, næsten ulideligt! Dagen hvor temperaturen var på sit højeste, valgte vi, at tage færgen til Venedig. Hvor var det forfriskende med en kølig brise og byen var ligeså smuk og romantisk, som jeg havde forventet. Absolut et besøg værd! Til denne rejse havde jeg købt 2 engangskameraer og tænk engang, så skete det værste tænkelige - de var ikke tætlukket og derfor var alle billederne ødelagt :(

Først i 2002 var jeg igen udenlands. Denne gang sammen med min daværende kæreste i Side,Tyrkiet. Herfra har jeg desværre heller ingen billeder, da vi ikke længere er sammen og billederne blev hos ham.
August 2007 rejste min mor og jeg til den græske ø Santorini. Sikke et eventyrligt sted.
Maj 2008 var min første rejse sammen med min datter Natascha. Hun var på det tidspunkt 4 år og vi tilbragte en skøn uge på Mallorca i selskab med min mor.

Vi er efterhånden blevet et fast trekløver (min mor, min datter Natascha og jeg), som rejser sammen. Det fungerer bare som fod i hose og vi nyder hinanden selskab fuldt ud.
Vi har nu i flere år rejst til forskellige destinationer (Europa), men Grækenland er vores hidtil favorit.

  • 2008 : Mallorca, Spanien
  • 2009 : Zakynthos, Grækenland
  • 2010 : Zakynthos, Grækenland
  • 2011 : Santorini, Grækenland
Her vil jeg dele lidt billeder fra vores seneste rejse -------------------- >  Santorini

































Ingen kommentarer:

Send en kommentar